2023. jan 25.

Benelli Imperiale 400 - Császári megjelenés

írta: A Barátságos Motorkereskedés
Benelli Imperiale 400 - Császári megjelenés

A retróhullám nem ér véget egyhamar, és a kisebb motorok körében is találhatunk manapság témába vágó, stílusos darabot. A Benelli Imperiale 400 a márka már ismert darabja, amelynek mint minden retró dolognak időtálló, klasszikus, jópofa részei vannak. Emiatt szeretjük a retrót, na és persze azért, mert kortalan, szemet gyönyörködtető, múltidéző és még sok más is főggően attól, hogy ki milyen kapcsolatot ápol a régi dolgokkal. 

A Benelli Imperiale 400 a Royal Enfield Classic 350 riválisának készült. A tervezőcsapat nem szeretett volna egyedit vagy nagyon különbözőt alkotni, sokkal inkább a meglévő formát tökéletesítette, technikailag közelebb hozta a mai emberhez. Az ülés, a kipufogó, az irányjelzők nagy hasonlóságot mutatnak mindkét modellen, azonban itt véget is ér a nagy hasonlóság a két motoron. A tank keskeny, a Benelli felirat domborúan díszeleg az oldalán. Az óracsoport két analógnak órát tartalmaz. Az egyiken a sebességet, másikon a fordulatszámot tudjuk leolvasni menet közben. A tükrök oválisak és krómozottak, a kormány széles. Természetesen a formához illően a legtöbb elem fém a motoron, csak alig-alig találhatunk műanyag idomokat. A drótküllős felnik karcsúvá teszik a motor elejét. A hátsó keréken ügyesen rejtették el a tárcsaféket. 

A motoron kissé szétvetett lábakkal kell ülni, de közvetlenül alattunk találhatók a lábtartók. Emiatt nem nehéz vagy fárasztó a tartás sem.  A motornak lágy és kifinomult hangja van, és a vibrációról sem beszélhetünk. Mindez az egész fordulatszám-tartományban megmarad. Az ovális tükrök sem ráznak és nem szédítenek menet közben. Nem remeg a láb vagy a kéz, és a kifinomultság szintje nagyon lenyűgöző. A motor teljesítménye is a formához igazodik. Hosszú löketű motorja már az első pillanatban azt sugallja, hogy kényelmes suhanást szeretne nyújtani a motorosnak, nem pedig üveghangig pörgetett eszeveszett száguldást. Mindent a szabályokon belül, mondhatnánk erre. Azonban a motoron ülve nem is kíván többet az ember a motortól, mint a kényelmes utazást. 

Abszolút zseniális a motor és a vezetése. A Benelli a vezetési élmény többi részét is megoldotta. A futómű és a felfüggesztés a kategória élvonalába tartozik. Kanyarokban és normál forgalomban közlekedve vele, az egyensúly kiváló marad. A kezelhetőség semleges, talán nem olyan visszajelzésben gazdag, mégis olyan szintű biztonságot nyújt, amit élvezet vezetni. A felfüggesztés is tökéletesre lett hangolva. Az Imperiale 400 elnyeli a rázkódásokat, a bukkanókat és végig nyugodt maradt. Országúton a hosszú tengelytáv kifizetődik, mivel még három számjegyű sebességnél is stabilitást ad. A fékekről kétcsatornás ABS-t és állítható fékkart kaptak. Ha mindezt összerakjuk, akkor ez egy olyan motort kapunk, amivel őszintén szólva jó móka motorozni, és bírja is a strapát. 

Talán nem véletlen a névadás ennél a motornál. A stílus új szintre emelését szimbolizálja és mindez direktben a konkurenciának szól. 

Ha szeretnél egy Benelli Imperiale 400-at, keress minket bátran!

Szólj hozzá

benelli royal enfield motorozni jó a2 motor benelli imperiale 400