2023. jan 13.

Két keréken guruló városi SUV - Aprilia SR GT 125

írta: A Barátságos Motorkereskedés
Két keréken guruló városi SUV - Aprilia SR GT 125

A 2022-es év egyik legjobban várt robogója volt az Aprilia SR GT 125 és a nagyobb testvére az SR GT 200. A várakozásokat a nagy eladási darabszámok is igazolták, szinte ugyanolyan mennyiség fogyott itthon is belőle, mint a Vespa Primavera 125-ből. A kínált modellek alapfelszereltsége is magasnak mondható. Annyi pedig bizonyos, hogy megéri várni erre a robogóra. 

aprilia_sr-gt_gallery-famiglia_1920x1080_1-1024x576.png

Névadó design

Az Aprilia SR GT mindkét modellje a városi crossover, adventure robogó családhoz tartozik a hozzá illő olaszos vénával. A motor erős technikai háttérrel is rendelkezik, azonban a kinézete az, ami mindenképpen kiemelkedővé teszi a robogók között. 

Az SR név ismerős lehet azoknak, akik az Aprilia robogózás világáról már hallottak, azonban a GT utótaggal egy egészen új fejezetet nyitottak a robogózás történetében. Az adventure robogózást ugyan nem ők találták ki, viszont egyértelműen eltalálták a mai szemet gyönyörködtető formavilágot. A háromfelé osztott fényszórók amolyan Aprilia védjegyként vannak jelen. Amúgy is, ha ránézel a robogóra, amolyan Apriliás, olaszos formát látsz, amiben nem csalódhatsz. Az első sötétített szélvédő, a karbon hatású sárvédő, a hosszú villaszárak és a 14"-os kerekek tökéletes összhangban vannak - rögtön látszik, hogy szinte nem is egy robogóról, hanem már majdhogynem egy igazi motorról van szó. 

Oldalt hasonló stílusban és textúrával futnak az élek és műanyag elemek. Még az üzemanyag tankot fedő burkolat is igényesen van kidolgozva (a legtöbb gyártó itt spórol ezekkel az elemekkel és tejfölös doboz kategóriájú anyagokat használ). 

Hátul a magasra emelt fart kettős rogós teleszkóp tartja, amely sportos, határozott megjelenést ad a motornak. 

A kijelző digitális, és tökéletesen olvasható. Opcióként Aprilia MIA rendszerrel kiegészíthető, mellyel a telefonunkat is könnyedén kezelhetjük utazás során.

Az SR GT fekete, szürke és kék színekben elérhető széria felszereltségként. Az SR GT Sport némi felárral az Aprilia sportmotorokon is megszokott színekben pompázik akár a Street Gold, Red Raceway és Iridium Grey színekben. 

SR GT Motor

Az SR GT a Piaggio I-Get (Italian Great Experience Technology) motorját használja, amely az A1-es kategória csúcsát adja teljesítményben (125 köbcentiméteres verzió) és néhány lóerővel erősebb a 200 köbcentiméteres változat. A legtöbb versenytárs 11-13 lóerő közötti 125-ösöket gyárt, viszont a sportossággal kihasználja az Aprilia a kategória lehetőségeit.

A motor járása feltűnően lágy és rezgésmentes. Néha olyan érzésünk támadhat, hogy nem is jár. Persze ez elő is fordulhat, hiszen (kikapcsolható) Start-Stop rendszerrel is felszerelték a motort, ami teljes megálláskor megállítja a motort, majd a legkisebb gázadásra ismét elindítja a nem szokványos, közvetlenül a főtengelyre szerelt szénkefe mentes elektromos indítómotor. 

A teljesítményből tehát nincs hiány, azonnal ugrik a motor, fogyasztása pedig valahol 2-2,5 liter között van. Persze ez egy motorosról motorosra változó adat. Végsebessége 110 km/óra körül van a 125 köbcentis változatnak, ami tökéletesen megfelel egy 125-ös robógónak. 

Váz

Dupla bölcsővázzal szerelt Aprilia SR GT a kategória középmezőnyében helyezkedik el tömeg szempontjából. Vannak nála nehezebb és könnyebb robogók is 125 köbcentiméterrel. Kézzel viszont könnyen tolható, és a tároló állásra is egyszerűen felállítható a robogó minden különösebb erőlködés nélkül. A vázkialakításból adódóan olyan jó üléspozíciót kínál, ami a legtöbb ember számára kényelmes tartást, jó manőverezhetőséget kínál akár városban akár az élvezetes vidéki túrázás során. 

Hosszúsága és magassága is hozzájárul ahhoz, hogy igazán nagymotoros kinézetet és érzetet keltsen. Emellett magas építésével kitűnik a forgalomból, könnyen észrevehető és vezetés közben mi is könnyebben látjuk a körülöttünk lévő történéseket. 

Technika

Elértünk ahhoz a részhez, hogy miért is kerül egy prémium motor közel kétszer annyiba, mint egy belépő, alap, budget kategóriás robogó. Ha eltekintünk a felhasznált anyagok minőségétől, ami természetesen szintén a prémium irányába javulnak, olyan technikai, elektronikai tudás is rejlik ezekben, amit egy olcsó robogó esetén nem tudnak a gyártók kigazdálkodni. Teljes LED világítást kapunk, Start-Stop technológia, USB töltő, LCD kijelző, opcionális Aprilia MIA Bluetooth rendszer. 

A kijelző fekete hátterű és fehér kijelzést használ. Könnyedén olvasható és a menüben navigálás is egyszerű a markolaton található mód és navigációs gombok segítségével. A kormánykapcsolók mind igényes kidolgozásúak, ergonómikus elrendezésűek. Egy gombnyomással kikapcsolható a start-stop is annak, aki nem szereti az ilyesfajta megoldásokat - bár tökéletesen működik mindenféle gondolkodás nélkül. 

Üzemanyagtankja 9 literes kapacitással nagynak mondható a robogók között. A fogyasztással összevetve, pedig kifejezetten nagy hatótávval rendelkezik. 

Fékrendszer és futómű

A robogó első fékje 260mm-es hullámos tárcsával és kétdugattyús NISSIN féknyereg tartozik. Hátul egy 220 mm-es tárcsához párosul a hasonló kétdugattyús NISSIN nyereg. A fékerő tökéletesen elég a hétköznapokban. Mindezt az alap 125 köbcentiméteres változatnál kombinált fékrendszerrel kapjuk. A 200-as változat esetén az ABS is alapfelszereltség, viszont a 125-ös csak a Sport változat esetén tartalmazza az ABS-t 2023-tól. 

Az első villák lökete 120 mm, míg hátul egy 102mm-es löketű csillapítást kapunk. Mindezek tökéletes GT jelleget kölcsönöznek a robogónak. Nem túl kemények, nem is puhák, viszont az út-egyenletlenségeket tökéletesen kezelik. Kifejezetten jól dolgoznak a magyaros hungarikummal megfűszerezett (kátyús) szakaszokon is. A kezelhetőségre a városi gyorsabb irányváltásokra sem lehet panasz, sportos robogóként viselkedik köszönhetően az agilitásának. 

Tárolók

Az Aprilia SR GT 125 ülés alatti tárolója nagy és egy nyitott sisakot el is nyel könnyedén. Sajnos a teljes állvédős sisak nem fér bele. A kesztyűtartóban kapott helyet az USB aljzat, amin keresztül a telefonunkat is tölthetjük menet közben. 

Összegzés

Az SR GT egy egyedi, olaszos és menet közben is élvezetes robogózást nyújtó járgány. Nagy teljesítményű motorral szerelt, kezelhető méretekkel, jó felfüggesztéssel és fékekkel. Emiatt a legtöbb robogós élvezni fogja a motort. Megjelenése a manapság elérhető motorok között is kiemelkedő. Szerintem egy olyan robogó, amire még 10 év múlva is úgy fogunk tekinteni, mint "AZ SR GT" amihez foghatót eddig nem láthattunk. 

Ha tetszik a motor, megtekintheted és megvásárolhatod Aprilia márkakereskedésünkben!

Tekintsd meg további bejegyzéseinket is!

 

 

Szólj hozzá

robogó aprilia új motor a1 motor olasz robogó aprilia sr gt a2 motor