2023. jan 05.

Benelli TRK 502 X - A tökéletes A2-es túramotor

írta: A Barátságos Motorkereskedés
Benelli TRK 502 X - A tökéletes A2-es túramotor

Kissé elcsépeltnek tűnik a tökéletesség manapság, azonban az értékesítési számok alapján kijelenthető, hogy az A2-es túramotor kategóriában igenis a Benelli TRK 502 és a Benelli TRK 502 X viszi a legkelendőbb motor címet. A nagy "A"-s motorokat is figyelembe véve, több, mint minden 10. túramotor belőlük került forgalomba Magyarországon.  Nem is lehet ez véletlen, hiszen első pillantásra akár egy 8-900 köbcentis motort is képzelhetnénk a járműbe. Építése robusztus, magas, amolyan magabiztosságot sugárzó motor. Talán az egész kategória azért született meg, hogy valamilyen kompenzálni kívánt hiányosságunkon felülkerekedhessünk és megmutassuk a világnak, hogy igenis mi is érünk annyit mint a másik, ha nem többet. 

2023-benelli-trk-502x.jpg

Küllem

Kezdjük a külsőségekkel, amik tényleg nagyszerűen kidolgozottak mindkét modell esetén. Igazi maxienduro mindkettő, amely szériaként tartalmaz jelenleg bukókeretet, hátsó doboztartó konzolt, teljes értékű és kényelmes üléseket, kiváló védelmet nyújtó plexit, hatalmas (20l) tankot és harmonikusan összeállított színeket, amik mindezt egy motorként tálalják elénk. Aki nem ismeri a különbségeket, a TRK 502 egy sokkal országútibb változat, míg a TRK 502 X egy sokkal rosszfiúsabb motor, amivel a kisebb terepre is simán ki lehet merészkedni. A két változat megjelenésében a különbségek elsőre feltűnnek. A TRK 502  kisebb -17"-os kerekeket kap, keskenyebb vezetőülést, és egy alsó kivezetésű kipufogót. Az X ezzel szemben egyszerűbb terepre is alkalmas gumikkal van szerelve, elől 19, hátul 17"-os drótküllős felnikre. Emellett jár még hozzá haspáncél, középső tárolóállvány és hátul jobb oldalon fent található kipufogódob. Mindkettő szép a maga nemében, és mindkettőt szeretik is a vásárlók. 

Motorizáltság

A Benelli 500 köbcentiméter lökettérfogat körüli motorjait mind egyazon soros kéthengeres, 8 szelepes folyadékhűtéses blokkja hajtja manapság. A maximális teljesítménye A2-es motorként a kategória csúcsát jelentő 35 kW, míg maximális forgatónyomatéka 46 Nm. Nem is kell több a mindennapi életben ennél. Ezzel is "bőven meg lehet szegni a szabályokat", de úgysem ez a célunk vele. 6 sebességes váltóval szerelt motorja könnyedén veszi a hétköznapi akadályokat, viszonylag nyomatékos, emiatt nem kell állandóan a visszakapcsolgatáson gondolkozni, ha gyorsítani szeretnénk vele. Ha pedig 2 személlyel szeretnénk használni, a 130 körüli utazótempót is gond nélkül elviseli. Fogyasztása még a mai üzemanyagárakkal számolva is megfizethető, hiszen 3,5-4,5 l közötti számokról számolnak be a vásárlók. 

Váz, futómű és fék

A vázat térhálós acél csővázként kell elképzelni, ami tökéletes merevséget ad a motornak már az első pillanatban is. Előre 50mm átmérőjű fordított teleszkópvillák kerültek, hátulra pedig egy darab központi rugóstag állítható előfeszítéssel. A fékezésről elől két darab, 320 mm átmérőjű tárcsa, kétdugattyús úszó féknyereggel ellátva, hátul egy darab 260 mm-es féktárcsa egy egydugattyús fékkel gondoskodik. Természetesen mindez ABS rendszerrel kiegészítve. 

Ami jön még 2023-ban

A fenti információk a jelenleg készleten lévő modellekre érvényesek. A hírek szerint az idei évben érkezik egy facelift a modellre, ami színes TFT kijelzőt, frissített kezelőszerveket, fűtött markolatokat, TPMS rendszert, kivülről fűzött felniket - ezáltal belső nélküli gumikat és egy új hátsó lengőkart fog kapni. 

Természetesen ezeket az információkat úgy kell kezelni, hogy a modellfrissítés után nagy valószínűséggel egy másik árcédulát fogunk látni a motorokon. Emiatt érdemes lehet igyekezni a vásárlással. 

Ha szeretnél egy TRK-t, keresd fel a Benelli TRK 502 vagy a Benelli TRK 502 X oldalát és lépj kapcsolatba velünk mielőbb! Ne feledd! Tőlünk a vásárlás után is kérdezhetsz, mi pedig szívesen válaszolunk is. :) 

 

Szólj hozzá

facelift 2023 benelli új motor trk502 trk502x