Pesaro csodálatos nakedje - Benelli 752S
A Benelli 752 S az első (A kategóriás) nagy lökettérfogatú motorja a Benellinek, amely az új (QJ Motor) érában megszületett. Akár egy újszülött, meztelensége kiválóan eltalált naked formát kölcsönöz a motornak, amolyan modern roadster.
A Benelli az olaszországi Pesaroban székelő történelmi márka, amely több mint 110 éves múltra tekint vissza. Az évszázados történelem jelenleg a QJ Motorral karöltve folytatódik több mint egy évtizede. A fejlődés folyamatos, és egyre nagyobb népszerűségnek örvend a márka.
A Benelli 752 S-t először 2017-ben láthattunk az EICMA-n, ahol a sikeres bemutató és a pozitív közönség visszajelzések alapján megindulhatott a valódi sorozatgyártás. Az első darabok 2020 közepén érkeztek Olaszországba és a legtöbb európai országba.
Design
A Benelli 752s egy gyönyörű naked motor modern vonalakkal, amelyeket nagyrészt a kategória általános esztétikai színvonala diktál. Vannak utalások ismerős formákra, de semmiképpen sem állíthatjuk, hogy a Benelli tervezői részlege, amely természetesen az olaszországi Pesaróban található, beleesett volna a másolás csapdájába.
A 752 S túlzott erőfeszítések és kirívóság nélkül, saját (egyedi) karaktert mutat magából dinamikus, de mégis patika mérlegen kimért és megkomponált dizájnnal. Egyediséget ad a hátsó rendszámtábla tartó, amely egyben a sárvédő is. A rövid kipufogóvég, az eloxált villaszárak, térhálós váz szintén kiemelik a megjelenést.
Nagyon jó munkát végeztek az íves hűtővel is, melynek mérete nagyon jól álcázott és esztétikailag sem zavaró.
A más szempontból nézve egy "egyszerű" motorról van szó, abban az értelemben, hogy nem kell több száz szóban felsorolni és leírni elektronikus hozományait és kütyüit. Azt adja amit mutat, a nyers erőt és dinamikát.
A Benelli 752 S bizonyos szempontból „régimódi”, de nem a szó rossz értelmében. Inkább azok a dolgok hiányoznak belőle mindösszesen, amelyek nem feltétlenül szükségesek egy jó motorozáshoz.
Futómű és fékek
A villa egy lenyűgöző méretű és teljesen állítható Marzocchi fordított teleszkópvilla, 50 mm-es villaátmérővel és 130 mm-es lökettel. Elöl maradva két 320mm átmérőjű féktárcsát találunk Brembo radiálisan szerelt négydugattyús féknyergekkel!
A váz acél, kör keresztmetszetű csövekből, térhálós elrendezéssel készült. Egy "hozzáillő" hátsó KYB (Kayaba) lengéscsillapítóval gondoskodik az úton maradásról állítható előfeszítéssel. A hátsó fékrendszer egy 260 mm átmérőjű tárcsából áll, Brembo egydugattyús féknyereggel .
A felnik 17 hüvelyk átmérőjűek, az abroncsok pedig Pirelli Angel GT-k 120/70-17 és 180/55-17 méretekben.
Összességében a 752S egy tisztességes és modern felszereltséget kínál, amiből hiányoznak a felesleges elektronikus rendszerek. A kétcsatornás ABS azonban szériafelszereltség a motorban.
A színes és jól leolvasható TFT kijelző összhangban van a modell általános egyszerű és alapvető aurájával. Két megjelenítési módot is kapott, az éjszakai és a nappali, amelyek között automatikusan vált a fényérzékelő alapján.
Motor
Továbblépve a motorra, egy folyadékhűtéses, soros, kéthengeres, hengerenként négyszelepes, 754 cm3-es motort láthatunk. A maximális teljesítmény 76 LE 8500- as fordulatszámon és 68 Nm forgatónyomaték / 6500 ford./perc-nél, amit mechanikus, (csúszókuplunggal ellátott) tengelykapcsolón és 6-fokozatú kézi sebességváltón keresztül vihetünk a hátsó kerék irányába.
Ergonómia
Az első dolog, ami a Benelli 752 S-ben feltűnő, az a hely elegendősége. A vezetési pozíció, anélkül, hogy szélsőséges lenne, az utcai ergonómiai szabványokon belül van, a lábak hátra és magasra vannak húzva, a törzs pedig görnyedt. A kormány megemelt markolatú, és még városi forgalomban sem válik fárasztóvá, a kezet nem terheli a test súlya. A vezetőhöz tartozó ülésrész nagy felülettel rendelkezik, és lehetővé teszi a mozgást azért, hogy megtalálhassuk az ideális pozíciót a vezetési háromszögön belül.
A motor beindításakor két dolog válik észrevehetővé. A szívónyílásból származó... minden más hangot elfedő "horkanás", valamint bizonyos rezgések jelenléte, amelyek a motor működésének szerves részét képezik, annak teljes fordulatszámában. Sosem jutnak el addig a pontig, hogy fárasztóak vagy zavaróak legyenek, és őszintén szólva összhangban vannak a motor általános dinamizmusával.
A motor gyorsulása elegendő ahhoz, hogy mosolyt csaljon az arcodra.
Természetesen a szélvédelem nem a legjobb a motoron. Mondhatni a naked kategóriában adott zéróval egyenlő. Aki viszont ilyen motort választ, biztosan nem a szélvédelmet keresi. Akkor venne inkább túramotort vagy kiegészítő plexit hozzá. A Benelli 752 S-sel minden bizonnyal a kanyargós utakat keresi az ember, de nem szelné át vele a kontinenst egy ülésben.
Fogyasztása 5.5-6 liter közötti 100 kilométerenként. Ez nagyjából annyit jelent, hogy 250-280 km-t biztosan ki lehet motorozni vele egy teli tankkal, ami 14,5 literes.
A 752S valami olyat ad, amit egyik másik motor sem a piacon. Betölti azt az űrt, amit az 500-as A2-es motorok és a nagyobb 900-1100 köbcentis nakedek között található. Mindezt úgy oldja meg, hogy a sok elektronikai útvesztőt elkerüli és csak a motorozás élményére koncentrál.
Ha érdekel, a Benelli 752S, tekintsd meg weboldalunkon, és lépj velünk kapcsolatba.
Tekintsd meg további bejegyzésünket is!