2023. jan 12.

Pesaro csodálatos nakedje - Benelli 752S

írta: A Barátságos Motorkereskedés
Pesaro csodálatos nakedje - Benelli 752S

A Benelli 752 S az első (A kategóriás) nagy lökettérfogatú motorja a Benellinek, amely az új (QJ Motor) érában megszületett. Akár egy újszülött, meztelensége kiválóan eltalált naked formát kölcsönöz a motornak, amolyan modern roadster. 

benelli-752s_6-1180x787.jpg

A Benelli az olaszországi Pesaroban székelő történelmi márka, amely több mint 110 éves múltra tekint vissza. Az évszázados történelem jelenleg a QJ Motorral karöltve folytatódik több mint egy évtizede. A fejlődés folyamatos, és egyre nagyobb népszerűségnek örvend a márka. 

A Benelli 752 S-t először 2017-ben láthattunk az EICMA-n, ahol a sikeres bemutató és a pozitív közönség visszajelzések alapján megindulhatott a valódi sorozatgyártás. Az első darabok 2020 közepén érkeztek Olaszországba és a legtöbb európai országba.

Design

A Benelli 752s egy gyönyörű naked motor modern vonalakkal, amelyeket nagyrészt a kategória általános esztétikai színvonala diktál. Vannak utalások ismerős formákra, de semmiképpen sem állíthatjuk, hogy a Benelli tervezői részlege, amely természetesen az olaszországi Pesaróban található, beleesett volna a másolás csapdájába.

A 752 S túlzott erőfeszítések és kirívóság nélkül, saját (egyedi) karaktert mutat magából dinamikus, de mégis patika mérlegen kimért és megkomponált dizájnnal. Egyediséget ad a hátsó rendszámtábla tartó, amely egyben a sárvédő is. A rövid kipufogóvég, az eloxált villaszárak, térhálós váz szintén kiemelik a megjelenést.

Nagyon jó munkát végeztek az íves hűtővel is, melynek mérete nagyon jól álcázott és esztétikailag sem zavaró.

A más szempontból nézve egy "egyszerű" motorról van szó, abban az értelemben, hogy nem kell több száz szóban felsorolni és leírni elektronikus hozományait és kütyüit. Azt adja amit mutat, a nyers erőt és dinamikát.  

Benelli 752 S bizonyos szempontból régimódi”, de nem a szó rossz értelmében. Inkább azok a dolgok hiányoznak belőle mindösszesen, amelyek nem feltétlenül szükségesek egy jó motorozáshoz. 

Futómű és fékek

A villa egy lenyűgöző méretű és teljesen állítható Marzocchi fordított teleszkópvilla50 mm-es villaátmérővel és 130 mm-es lökettel. Elöl maradva két 320mm átmérőjű féktárcsát találunk Brembo radiálisan szerelt négydugattyús féknyergekkel!

váz acél, kör keresztmetszetű csövekből, térhálós elrendezéssel készült. Egy "hozzáillő" hátsó KYB (Kayabalengéscsillapítóval gondoskodik az úton maradásról állítható előfeszítéssel. A hátsó fékrendszer egy 260 mm átmérőjű tárcsából áll, Brembo egydugattyús féknyereggel 

felnik 17 hüvelyk átmérőjűek, az abroncsok pedig Pirelli Angel GT-k 120/70-17 és 180/55-17 méretekben.

Összességében a 752S egy tisztességes és modern felszereltséget kínál, amiből hiányoznak a felesleges elektronikus rendszerek. A kétcsatornás ABS azonban szériafelszereltség a motorban.

A színes és jól leolvasható TFT kijelző összhangban van a modell általános egyszerű és alapvető aurájával. Két megjelenítési módot is kapott, az éjszakai és a nappali, amelyek között automatikusan vált a fényérzékelő alapján.

752s_09-1180x659.png

Motor

Továbblépve a motorra, egy folyadékhűtéses, soros, kéthengeres, hengerenként négyszelepes, 754 cm3-es motort láthatunk. A maximális teljesítmény 76 LE 8500- as fordulatszámon és 68 Nm forgatónyomaték / 6500 ford./perc-nél, amit mechanikus, (csúszókuplunggal ellátott) tengelykapcsolón és 6-fokozatú kézi sebességváltón keresztül vihetünk a hátsó kerék irányába. 

Ergonómia

Az első dolog, ami a Benelli 752 S-ben feltűnő, az a hely elegendősége. A vezetési pozíció, anélkül, hogy szélsőséges lenne, az utcai ergonómiai szabványokon belül van, a lábak hátra és magasra vannak húzva, a törzs pedig görnyedt. A kormány megemelt markolatú, és még városi forgalomban sem válik fárasztóvá, a kezet nem terheli a test súlya. A vezetőhöz tartozó ülésrész nagy felülettel rendelkezik, és lehetővé teszi a mozgást azért, hogy megtalálhassuk az ideális pozíciót a vezetési háromszögön belül.

A motor beindításakor két dolog válik észrevehetővé. A szívónyílásból származó... minden más hangot elfedő "horkanás", valamint bizonyos rezgések jelenléte, amelyek a motor működésének szerves részét képezik, annak teljes fordulatszámában. Sosem jutnak el addig a pontig, hogy fárasztóak vagy zavaróak legyenek, és őszintén szólva összhangban vannak a motor általános dinamizmusával. 

A motor gyorsulása elegendő ahhoz, hogy mosolyt csaljon az arcodra. 

Természetesen a szélvédelem nem a legjobb a motoron. Mondhatni a naked kategóriában adott zéróval egyenlő. Aki viszont ilyen motort választ, biztosan nem a szélvédelmet keresi. Akkor venne inkább túramotort vagy kiegészítő plexit hozzá. A Benelli 752 S-sel minden bizonnyal a kanyargós utakat keresi az ember, de nem szelné át vele a kontinenst egy ülésben. 

Fogyasztása 5.5-6 liter közötti 100 kilométerenként. Ez nagyjából annyit jelent, hogy 250-280 km-t biztosan ki lehet motorozni vele egy teli tankkal, ami 14,5 literes. 

A 752S valami olyat ad, amit egyik másik motor sem a piacon. Betölti azt az űrt, amit az 500-as A2-es motorok és a nagyobb 900-1100 köbcentis nakedek között található. Mindezt úgy oldja meg, hogy a sok elektronikai útvesztőt elkerüli és csak a motorozás élményére koncentrál. 

Ha érdekel, a Benelli 752S, tekintsd meg weboldalunkon, és lépj velünk kapcsolatba. 

Tekintsd meg további bejegyzésünket is!

 

Szólj hozzá

motorozás benelli olasz motor benelli 752s A kategóriás motor